[O1] [AKL] wolno się nagrzewa - czy napewno termostat?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] [AKL] wolno się nagrzewa - czy napewno termostat?

    jest zacisniety i nie moge go wyciagnac.
    czy ktos wie jak go odblokowac ?
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9942
    • Ford

    #2
    [O1] [AKL] wolno się nagrzewa - czy napewno termostat?

    Temperatura zewnętrzna -8stC. Jazda poza miastem, bez korków. Wskazówka temperatury rusza się dopiero po 4km, a normalną temperaturę pracy auto osiąga po 10km. Po 26km gorący przewód górny, ale chłodnica i przewód dolny zupełnie zimne. W czasie jazdy wskazówka temperatury silnika nie waha się (tzn. tylko "rośnie"). Czy to termostat?
    Ja nie jestem taki pewien, bo poprzednio niesprawność termostatu objawiała się trudnością w osiągnięciu właściwej temperatury przez silnik, wahaniami wskazówki temperatury oraz nagrzewaniem się dolnego węża oraz chłodnicy, kiedy silnik był jeszcze "zimny"...

    Narazie na chłodnicę nałożyłem tekturę...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Agamek12
      Czy to termostat?
      raczej tak. Zaciął się tym razem w pozycji zamknięty. Przy ciepłym silniku spróbuj lekko popukać w niego młotkiem lub kluczem. Może pomoże.

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9942
        • Ford

        #4
        Zamieszczone przez rezon
        Zamieszczone przez Agamek12
        Czy to termostat?
        raczej tak. Zaciął się tym razem w pozycji zamknięty.
        Ale wg Etzold-a (str. 234) przy termostacie zablokowanym w pozycji "zamknięty" górny przewód nienagrzewałby się... Poza tym wtedy silnik powinien bardzo szybko się nagrzewać... A ja mam bardzo ziepły górny przewód i silnik nagrzewa się (według wskaźnika) bardzo wolno (a czujnik temperatury cieczy jest blisko bloku silnika i w "małym obiegu")...
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Agamek12, wszystko masz ok nie szukaj dziury w całym.
          U mnie w identycznym czasie się nagrzewa. Jeżeli chcesz żeby szybciej Ci się nagrzał to gdy silnik się nagrzewa nie otwieraj napływu ciepłego powietrza do kabiny i nagrzeje się szybciej ale Ty zmarzniesz .
          Termostat otwiera się przy 87stopniach, Przy tak niskiej temperaturze zewnętrznej i zapewne otwartej dość mocno nagrzewnicy wcale się nie dziwie że termostat się nie otwiera i chłodnica jest zimna. Po prostu wystarcza chłodzenie płynu jakie zapewnia nagrzewnica oraz przepływ zimnego powietrza przez komorę silnika.

          Pozdrawiam
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            A może chłodnicę sobie przysłoń wtedy będzie lepiej
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              mroko, Agamek12, szczerze powiedziawszy myślałem że szybciej te silniki się nagrzewają , u mnie wskazówka w dieslu rusza się przy takich temperaturach przy około 3 km :roll:
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • sebu
                L&K
                • 2008
                • 1304
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez Ziomal
                mroko, Agamek12, szczerze powiedziawszy myślałem że szybciej te silniki się nagrzewają , u mnie wskazówka w dieslu rusza się przy takich temperaturach przy około 3 km :roll:
                Ja również mam diesla i właśnie zasłoniłem chłodnicę jest duża poprawa
                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                jak pomogłem to daj punkcik
                sprzęgło od G 60

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9942
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez sebu
                  A może chłodnicę sobie przysłoń wtedy będzie lepiej
                  Zasłoniłem i nie ma różnicy... Może faktycznie "ten typ tak ma"? A ciepłe powietrze dmucha mi (przy ustawieniu pokrętła temperatury w połowie) do wnętrza już po około 2km...
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • shico
                    Drive
                    • 2008
                    • 98

                    #10
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    Wskazówka temperatury rusza się dopiero po 4km, a normalną temperaturę pracy auto osiąga po 10km.
                    U mnie jest identycznie.

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9942
                      • Ford

                      #11
                      Zamieszczone przez shico
                      Zamieszczone przez Agamek12
                      Wskazówka temperatury rusza się dopiero po 4km, a normalną temperaturę pracy auto osiąga po 10km.
                      U mnie jest identycznie.
                      czyli TTTM...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • gumibear6
                        Classic
                        • 2008
                        • 5

                        #12
                        Jednak nie zgodzę się że TTTM... mój AKL w obecnych temp. jest nagrzany (do optymalnej temp, czyli połowa skali) po ok. 4-5 km (co prawda jazda w mieście - ale wczesna godzina, także nie ma dużego ruchu).
                        Wcześniej co prawda był problem - nagrzewał się tylko do 1/4 skali, ale po wymianie termostatu - jest ok.

                        Komentarz

                        • Agamek12
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 9942
                          • Ford

                          #13
                          Teraz na coś wpadłem: ja mam ustawione na początku ogrzewanie na MAX i 2 lub 3 bieg dmuchawy - moze w ten sposób za bardzo go wychładzam...?
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz

                          • gumibear6
                            Classic
                            • 2008
                            • 5

                            #14
                            Przy takich ustawieniach - przy zimnym silniku, wcale się nie dziwię że wolno się nagrzewa silnik... Ja od odpalenia mam ustawioną dmuchawę na 1 stopień (czyli tylko pęd powietrza z zewn.) i ogrz. na min. jak się silnik trochę nagrzeje (tak do 1/4 skali) dopiero grzeję w środku. Fakt - na początku jest "chłodno" ale dzięki temu szybciej mam czym nagrzać

                            [ Dodano: Sro 06 Sty, 10 11:13 ]
                            Szybciej nagrzany silnik - mniejsze spalanie (odrobinę - ale zawsze :-) )

                            Komentarz

                            • mroko
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 659
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Agamek12
                              Teraz na coś wpadłem: ja mam ustawione na początku ogrzewanie na MAX i 2 lub 3 bieg dmuchawy - moze w ten sposób za bardzo go wychładzam...?
                              O tym przecież Ci właśnie pisałem.
                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                              Komentarz

                              • Kajtiii
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 291

                                #16
                                U mnie na mrozie się grzeje po około 10 - 12 km. Ten typ tak ma

                                Komentarz

                                • w.z.
                                  Drive
                                  • 2006
                                  • 41

                                  #17
                                  U mnie podobnie. Dopiero po ok. 10 km jest cieplej. Jednak w moim autku temperatura już po nagrzaniu sięga połowy 90 stopni. Czy przyczyną jest to, że samochód jest na gaz, czy raczej termostat walnięty?

                                  Komentarz

                                  • octavian1998
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 12

                                    #18
                                    Ten Typ Tak Nie Ma, wskazówka rusza przy temp. ok. 62 stopnie, pozycję stojącą osiąga jak cały silnik się rozgrzeje. Podłączcie vaga i porównajcie wskazania z vaga z pozycją wskazówki.

                                    Komentarz

                                    • Agamek12
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 9942
                                      • Ford

                                      #19
                                      Dziwne rzeczy dzieją się z moją kolubryną. Wczoraj przy -20stC auto w pełni rozgrzało się już po 6km :shock: i już wtedy ogrzewanie było w pełni wydajne...
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz

                                      • maryjan
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 1

                                        #20
                                        MAM też AKL denerwowało mnie , ze ciężko mu się nagrzać do połowy tak jak powinien no i dużo palił. zmieniłem czujnik temperatury ( 50 pln około w intercarsie) bo dawał złe wskazania na testerze , no i potem termostat (18 pln) . dalej słabo sie grzał więc zasłoniłem chłodnice i ok

                                        Komentarz

                                        Pracuję...